Monday, May 22, 2017

Membuat Penyambungan Saliran Paip Secara Haram?


Seorang penghuni menghantar beberapa keping gambar bertanyakan kenapa  pihak JMB telah membenarkan kerja pengubahsuaian ini dijalankan dibawah sebuah kedai di Blok D?

Melalui gambar yang diambil adakah saluran paip khusus dari tempat memasak dan tempat pembuangan air disalurkan kedalam tempat penakungan saliran Indah Water?


Jika tidak dipantau dengan lebih pritahin, suatu hari nanti tempat ini akan tersumbat dengan najis air tandas yang akan mengalir keluar akibat tersumbat disebabkan oleh pembuangan barangan yang berminyak ke dalamnya. 


Kenapa pihak JMB Bayu Villa tidak mengambil perkara ini secara serius kerana ianya boleh mengakibatkan keseluruhan kawasan lalu lalang menjadi busuk. Kenapa kerja pengubahsuaian ini yang bersebelahan dengan lif dan pejabat JMB Bayu Villa dan pihak pengurusan tidak tahu menahu mengenainya?

Gambarajah ini telah menunjukkan bahawa penyambungan ini adalah SALAH sama sekali dan ianya sepatutnya tidak harus berlaku dan adakah kerja pengubahsuaian yang dijalankan ini mendapat kelulusan dan keizinan dari pihak pengurusan?

No comments:

Post a Comment