Thursday, November 3, 2016

Penyewa Membawa Parang Keluar Hendak Menetak Pengurus Bangunan Dan Encik Saiful.


Masih ingat lagi tak rumah yang bernombor E-2-05. Semalam Encik Lee membuat tinjauan setelah seorang penghuni yang tinggal dibawah membuat aduan bahawa tingkat atas paip air mengalir keluar.

Selepas disiasat dan didapati rumah itu masih mencuri air lagi. Arahan telah diberikan untuk memotong pada hari keesokannya.


Hari ini berlaku kejadian di mana penyewa tersebut keluar membawa parang keluar dan lari menuju ke arah Pengurus Bangunan dan ingin menetak atau menikam beliau. 

Mujur tindakan pantas Pengurus Bangunan berlari dari tempat tersebut apabila beliau mendapati bahaya akan melandanya.


Beberapa keping gambar sempat diambil sebelum beliau sempat membuat sesuatu. Lapuran Polis akan dilakukan bagi membuat tangkapan ke atas orang tersebut.



Setelah dipotong bekalan airnya beberapa kali, penyewa tersebut datang membuat bayaran penuh tetapi tidak mahu membuat pembayaran penalti yang dikenakan akibat perbuatan mencuri air. 

Oleh kerana pembayaran penalti tidak dibayar, pihak pengurusan tidak menyambung balik paip meter tersebut. Hari ini pihak pengurusan memotong bekalan airnya lagi tetapi disambut dengan sebilah PARANG.


Gambar air yang dicuri 3 minggu yang lepas dan perbuatan mencuri air masih berlaku sehingga hari ini.

1 comment:

  1. mysterious house, and there is also one at blk C ground floor. Living inside the house with rubbish heaps and trees and plants covering the whole unit.

    ReplyDelete