Friday, March 20, 2015

Pembersihan Sampah Sarap Di Kolam Renang. Jangkaan Menaikkan Semula Kolam Renang Dalam Masa 2 Ke 3 Tahun.


Setiap kali kolam renang tersebut dibersihkan, sampah sampah seperti kertas dan sebagainya dibuang kedalam kolam tersebut. Keadaan ini memburukan keadaan pemandangan di kawasan persekitaran.



Ini merupakan sikap segelintir penduduk yang tidak tahu menjaga keindahan kawasan Bayu Villa termasuk mereka yang pada waktu malam keluar minum  minuman keras. 



JMB Bayu Villa memandang serius akan sikap setengah pihak terutama segelintir penduduk India yang selalu minum malam berdekatan kawasan kolam dan membuang sampah sarap merata rata termasuk botol minuman keras. 



Kolam renang kini nampak lebih bersih dan teratur setelah dibersihkan sepenuhnya. 

Buat masa ini JMB Bayu Villa tidak berupaya menaikan kolam renang ini akibat keadaan kewangan JMB Bayu Villa masih lagi tidak stabil.



Jika dikira daripada hasil pendapatan yang diterima oleh JMB Bayu Villa serta hutang lama yang harus diselesaikan, jangkaan menunggu serta menaikkan semula kolam renang mungkin akan mengambil masa sekurang kurangnya 2 tahun ke 3 tahun lagi.  



3 comments:

  1. Jmb.
    Buat macam Singapore. Buang sampah sesukahati bagi saman.

    ReplyDelete
  2. JMB CAKAP AJE PANDAI.. SELALU CAKAP MEMANDANG SERIOUS PERKARA INI, PERKARA ITU... TAPI TAK NAK AMBIL TINDAKAN... KALAU DENGAN ORANG INDIA YANG MABUK, JMB TAKUT DENGAN MEREKA... KALAU DENGAN PENGHUNI YANG LEMAH, JMB BULI MEREKA HABIS-HABISAN...

    ReplyDelete
  3. For a start JMB should put up sign board that Drinking Alcohol in Public Are....Swimming Pool,Playground...etc are strictly prohibited .

    ReplyDelete