Thursday, January 12, 2017

Tindakan Keras Akan Diambil Keatas Sesiapa Yang Tidak Membayar Cukai Tanah !!!


Cukai Tanah merupakan cukai yang harus dibayar kepada pihak Pejabat Tanah pada setiap tahun. Tahun ini pihak pejabat tanah telah mengumunkan bahawa terdapat kenaikan keatas cukai tanah untuk tahun 2017.

Kenaikan ini merupakan suatu berita yang baru dan mengejutkan kerana pihak kerajaan negeri sepatutnya bertimbang rasa keatas penghuni yang tinggal di Pengsapuri.  Melalui informasi yang diterima kenaikan ini adalah berdasarkan kepada status tanah dimana harga tanah sudah melambung tinggi semenjak kebelakangan ini.

Suka tak suka penghuni terpaksa dibebani dengan kos kenaikan tersebut. Jika ditinjau dan dianalisa ramai penghuni masih mengengkari membuat pembayaran tersebut. Disebabkan oleh keadaan sedemikian pengurusan akan mengambil tindakan drastik untuk memastikan kesemua cukai tanah yang tertunggak dapat dikutip.

Surat notis serta amaran telah diberi kepada kesemua penghuni untuk memastikan pembayaran Cukai Tanah dilakukan dengan segera sebelum 15hb Februari 2017. Jika tidak tindakan pemotongan bekalan akan dilakukan.

4 comments:

  1. Saya lambat bayar tapi tidak pernah menangguh bayaran bertahun-tahun.
    Bayaran maintenance dan sinking find pada tahun 2017 juga dinaikkan lagi daripada 100 kepada 110, tetapi saya selalu menaiki tangga yang kotor dan berbau ke unit saya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. I am facing cleaning problems also. Maintenance fees has been increased, but reason given was due to shorts of hands the services was downgraded! WHY??

      Delete
  2. WHY ALL THIS TYPES IMPORTANT NOTICE DOES NOT SHOWS AT INDIVIDUAL BLOCKS NOTICE BOARDS?

    ReplyDelete
  3. Jmb Bayu villa mengarut, charge maintanance bertambah mahal tapi kerja masih di takuk yang sama. Saya kerja jauh, datang untuk bayar bil di ofis, tapi sebelum jam 7 sudah tutup. Gaji mahu, tapi kerja malas

    ReplyDelete