Saturday, January 7, 2017

Paip Pecah Dan Paip Kolam Renang Bocor. Kerja Pembaikian Dijalankan Berdekatan Blok E



Pengsapuri Bayu Villa telah berusia lebih dari 10 tahun. Bila tempat dah lama pasti ada kerosakan disana dan disini. Kerja kerja pembaikian harus dijalankan bagi membaiki kebocoran paip yang berlaku di 2 tempat berdekatan Blok E dan kawasan kolam renang.





Untuk memastikan kerja pembaikian dijalankan tanpa sebarang gangguan, kolam renang akan ditutup bagi memudahkan kerja pembaikian dapat dijalankan. Air kolam renang terpaksa dikosongkan bagi memperbaiki keadaan semasa.





Apa yang berlaku sekarang akan membebankan keadaan kewangan Bayu Villa dimana kos perbaikian ini akan menelan sejumlah wang yang agak besar.
 




Kerja pembaikian ini perlu bagi mengurangkan kos bil air semasa yang telah meningkat kepada RM 25,000.00 ke RM 28,000.00 sebulan.





Buat masa ini perlaksanaan kerja pembaikian ini dapat memberi tekanan air yang kuat kepada Blok E yang mengalami gangguan tekanan air yang rendah.






Mengikut anggaran perbelanjaan air semasa termasuk pembaikian yang mungkin mencecah RM30,000.00 untuk menyiapkan segala proses dan kerja memulihkan kolam renang dan sebagainya.




No comments:

Post a Comment