Saturday, July 19, 2014

Cermin Kereta Di Baling Batu Bata Sehari Selepas Hari Pengundian.

Ini merupakan gambar yang baru kami terima daripada salah seorang penghuni atau pemilik di Bayu Villa. Gambar ini di ambil pada 7hb Julai 2014 (waktu pagi) sehari selepas proses pengundian  yang dijalankan pada 06.07.2014 (Ahad) di Bayu Villa. 
Kejadian ini berlaku apabila seorang pakcik yang datang bersama dengan isterinya untuk mengundi (dalam keadaan sakit dan tidak sihat) pada hari tersebut. Sewaktu beliau hendak membuat pendaftaran bagi pihak isterinya, beliau di beritahu bahawa isteri beliau tidak layak mengundi kerana lambat menjelaskan tunggakan wang penyelenggaran (tunggakan wang penyelenggaran telah dijelaskan sehingga bulan Mei - bayaran di buat pada awal bulan Julai sebelum hari pengundiaan). 
Pakcik tersebut berasa tidak puas hati dengan tindak tanduk pihak pengurusan dan menuduh mereka menyalahgunakan kuasa, menaikkan suara beliau serta menghentam meja. Pakcik tersebut mempertikaikan kesahihan pihak pengurusan JMB lama dan memberitahu mereka telah menyalahgunakan kuasa mereka menghalang pemilik daripada hak mereka untuk mengundi. Selepas kejadian tersebut pakcik itu meminta maaf atas kesilapan yang berlaku tadi kepada pihak pengurusan pada hari tersebut. Tindakan pakcik tersebut mengambil tindakan sedemikian kerana beliau menginginkan supaya pengundian dapat dijalankan secara adil dan saksama. 
Disebabkan oleh kejadian itu berlaku terdapat segelintir yang merasa kurang puas hati apabila melihat kejadian ini di kawasan pengundian. Pada hari keesokannya cermin depan kereta pakcik tersebut di baling batu bata sehingga retak dan pecah. Dipercayai batu bata tersebut di baling sebanyak 3 kali.
 
Kos membaiki cermin kereta tersebut mencecah beribu ringgit untuk memperbaikinya. 

No comments:

Post a Comment