Wednesday, March 9, 2016

Dua Buah Kereta Dipecah Cerminnya. Kecurian Berlaku.



Semalam terdapat dua buah kereta yang dipecah cerminnya dan berlaku sedikit kecurian barangan yang berada di dalam kereta.
  


Kejadian dipercayai berlaku pada waktu larut malam dan pencuri yang mencurinya dipercayai melompat melalui pagar berdekatan Blok C iaitu kawasan pembuangan sampah di bahagian Blok C berdekatan dengan Jalan Batu Unjur 9.



Penghuni yang keretanya dipecahkan cerminnya memberitahu ini bukan kejadian yang pertama berlaku. Dahulu pernah berlaku pada suatu ketika dahulu. 



Kedua dua kenderaan mengalami kerosakkan cermin tingkap pecah dan barangan yang hilang berupa Wang Siling, Smart Tag, Kad Akses Penduduk dan mungkin sedikit sebanyak barangan yang tidak bernilai.



Untuk makluman anda semua tiada pampasan akan diberikan oleh pihak pengurusan kerana kereta yang diletak di dalam perkarangan Bayu Villa adalah tanggungjawab masing masing.


Ini merupakan kereta kedua yang diletak bersebelahan dengan kereta MYVI yang dipecah cerminnya. Kereta yang dipecah ini adalah kereta Hyundai Tuscon. 


Sumber maklumat yang diterima kos pembaikian serta barangan yang hilang berjumlah dalam anggaran RM 1,000.00 ke atas (pembaikian cermin tingkap dalam anggaran RM 800.00)


Pihak pengawal keselamatan telah mengambil inisiatif mulai malam ini bagi memastikan kawasan pembuangan sampah berdekatan Blok C akan dipantau pada setiap masa.


Sewaktu kejadian terdapat 4 orang pengawal keselamatan yang bertugas pada ketika itu. Dua di pos depan dan satu lagi di pos belakang. Yang seorang lagi akan memantau keseluruhan bangunan. Tempat yang hendak dijaga juga agak besar tempatnya.



Pengurus Bangunan Encik Shashie juga pergi memantau dan melihat kejadian itu dan berbincang dengan tuan punya kereta.

 

2 comments:

  1. JMB
    Pls take noted on this matter is seriously break in car or house should more security guard to take action. This happens is not different if car park at outside of bv no safely.

    ReplyDelete
  2. your guard only sit at his desk at Block D more time than go observing the area especially the old Chinese guy.Doubt he can go time if anything happen.Do consider to hired younger person as we the resident pays for our home and property belonging to be secured.That the purposed of having a security guard.

    ReplyDelete