Thursday, April 14, 2016

Suspek Pencuri Ditangkap Tetapi Dilepaskan.


Dua hari yang lepas terdapat satu kes kejadian di mana suspek telah dipercayai mencuri sebiji tayar sport rim. Kejadian ini diketahui setelah pihak pengawal keselamatan membuat rondaan.


Motosikal BKD 5598 ini dipunyai oleh tuan punya rumah C-G-10. Pada waktu yang sama pihak pengawal keselamatan juga menjumpai sebiji motosikal yang sedang dipasang tayar spot rim apabila mendapat maklumat daripada salah seorang pengawal keselamatan.


Semasa mebuat pemeriksaan terdapat barangan pembuka tayar yang diletak bertaburan disekitar motosikal ini. Pemeriksaan ini juga mendapati tayar yang dipasang keatas motor ini adalah kepunyaan tuan punya motor BKD5598.



Jika dilihat dari gambar gambar yang ada, sememangnya terdapat kejadian jenayah tengah berlaku. Morosikal ini dijumpai berdekatan dengan Surau di Blok D.


Tuan punya motor melakukan satu lapuran polis mengatakan tayar motosikalnya telah hilang dan dicuri semasa diletak di dalam kawasan Batu Villa.




Tanpa berfikir panjang pihak pengawal keselamatan terus mengunci tayar motor tersebut dan menunggu tuan punya motor ini kembali.



Pada hari keesokkannya suspek tersebut mucul kerana ingin mengambil motosikalnya tetapi disebabkan motosikalnya telah dikunci, suspek tersebut terus pergi meminta pengawal keselamatan membukanya.


Oleh kerana pihak pengurusan telah tahu mengenai kejadian ini, terus membuat panggilan ke balai polis supaya menghantar pegawainya datang membuat tangkapan mengenai kes kejadian ini.


Setelah soal siasat dilakukan, tiada tangkapan dibuat kerana lapuran polis yang dilakukan oleh tuan punya motosikal tidak mencukupi maklumat yang membolehkan tangkapan dibuat terus.


Mengikut sumber maklumat, sebarang lapuran polis yang dilakukan haruslah disusuli dengan perjumpaan dengan Inspektor untuk membolehkan keterangan diambil dengan maklumat terperinci dapat direkodkan.  


Atas nasihat dan saranan pegawai polis kes ini digugurkan. Tuan punya motosikal yang tayar sportrimnya kena dicuri pun berada disitu.


Akhirnya tayar tersebut ditanggalkan dan dipulangkan kepada tuan punya motor. Suspek ini bukanlah penghuni di dalam Bayu Villa tetapi bagaimana beliau boleh membawa motorsikalnya masuk kedalam merupakan satu tanda tanya. 



Suspek yang telah dikenal pasti sebagai pencuri yang telah melakukan jenayah di dalam Bayu Villa.  


Muka suspek pencuri yang telah dikenal pasti oleh pengawal keselamatan.


No comments:

Post a Comment