Wednesday, February 1, 2017

Pihak Syabas Dan SPAN Datang Membuat Tinjauan Kerja Migrasi.


Beberapa hari yang lalu pihak Syabas dan pihak SPAN datang membuat tinjauan keatas Pengsapuri Bayu Villa memeriksa keadaan perkembangan kerja migrasi yang sedang berlangsung di setiap blok.



Tujuan pemeriksaan ini ialah untuk memastikan kerja kerja peruntukan pinjaman yang disediakan oleh LPHS (Lembaga Perumahan dan Hartanah Selangor) berjalan dalam keadaan yang lancar.

Pembayaran balik pinjaman kepada pihak LPHS akan dikenakan pembayaran bunga bersamaan dengan pinjaman melalui proses pembayaran mengikut budibicara dengan pihak LPHS. 



Dijangka kerja kerja migrasi ini akan siap dalam masa 2 bulan lagi sebelum pihak Syabas datang memasang meter baru kepada penghuni yang telah membuat bayaran pendahuluan.



Kepada sesiapa yang masih lagi belum memohon, pihak Span akan mengambil tindakan undang undang atau denda sebanyak RM10,000.00 bagi mereka yang masih belum memohon atau mengambil sebarang inisiatif membuat bayaran pendaftaran.



Selepas kesemua kerja migrasi siap, pihak pengurusan tidak akan lagi menjalankan tanggungjawab melakukan kerja pendaftaran bagi setiap penghuni yang ingin memohon.

Mereka harus pergi ke pejabat Syabas dan membuat pendaftaran masing masing. 


1 comment:

  1. President, mnta bagi talipon nombor span/syabs berkaitan migrasi dan bayaran kpd syabas utk matlumat penghuni

    ReplyDelete