Tuesday, March 27, 2018

Cubaan Merogol Dan Merompak Berlaku Di Blok C Awal Pagi Tadi.



Awal pagi tadi saya menerima panggilan talifon daripada penghuni tersebut bahawa berlaku satu kejadian rompakan yang berlaku di tingkat atas di Blok C. 

Kejadian berlaku ketika penghuni rumah tengah tidur. Pencuri tersebut masuk melalui tingkap dapur. Jika dilihat terdapat kesan tapak kaki di atas kompresor.



Bukan saja kecurian atau rompakan yang berlaku, didapati perompak yang bersenjatakan sebilah pisau tersebut juga ingin merogol perempuan tersebut. Mujurlah atas tindakan yang cepat perompak tersebut dapat dihalau dengan jeritan yang kuat setelah perompak tersebut sibuk mencari sebarang wang tunai yang berada di dalam laci. 


Pihak pengurusan Encik Bernard Thong bersama dengan saya ada membuat lawatan ke atas rumah penghuni tersebut dan hasil perbualan di dapati Rantai Emas, Dompet bersama dengan Wang Tunai, Kad Pengenalan, Lesen Memandu serta Kad Kredit semuanya habis dirompak oleh perompak tersebut. Talifon Bimbit juga dirampas oleh perompak tersebut.


Sebagai nasihat kepada semua penghuni sila pastikan semua tingkap dan pintu dikunci dengan mangga dan memastikan ianya sentiasa dikunci selepas membukanya. Melalui pemantauan saya kemungkinan kejadian rompakan ini dilakukan oleh orang dalam yang tinggal di dalam Bayu Villa.

Melalui perbualan dengan penghuni rumah, perompak itu mungkin seorang Negro atau India tetapi tidak pasti. Lapuran Polis telah dilakukan pada pagi tadi.


Mujurlah penghuni rumah tersebut tidak dirogol oleh perompak yang bersenjatakan sebilah pisau semasa membuat rompakan.

1 comment:

  1. Dear Management, is it possible to look for some good buglary alarm system and propose to the residence? Well there is a possibility to get lesser price if we purchase in bulk. Also is there any plans to equip all blocks with cctv which connected to the guard house, this will also help to prevent this from happening in the future. Also appriciate if management could share us the plans to increase the security in Bayu Villa. Thank you

    ReplyDelete