Friday, July 1, 2016

Pengawal Keselamatan Dirompak Oleh Dua Orang Penunggang Motosikal.

Petang tadi jam 2.30 petang seorang pengawal keselamatan (gambar dibawah) telah dirompak oleh dua orang Melayu yang dipercayai berasal dari Sabah.


Kejadian rompakan tadi dilakukan dengan begitu cepat sekali dimana seorang perompak berada diatas motosikal dan seorang lagi mengunakan pisau yang terus diletak diatas leher pengawal keselamatan sebelum merompak wang dompetnya serta talifon bimbitnya. Seorang pengawal keselamatan lagi yang kebetulan berada di dalam tandas semasa kejadian berlaku.

Menurut perbualan dengan seorang pengawal keselamatan yang sentiasa membuat jagaan disitu berkata orang yang datang merompak dipercayai telah beberapa kali melalui tempat ini. 

Dipercayai mereka melakukan jenayah meragut rantai terutama di Jalan Batu Unjur 10. Tempoh beberapa hari yang lalu seorang wanita telah diragut rantai lehernya. 

Diharap penghuni penghuni di Bayu Villa sentiasa berwaspada sewaktu menggunakan jalan tersebut di mana jenayah sentiasa boleh berlaku bah kata pepatah "Malang Tidak Berbau"

No comments:

Post a Comment