Saturday, July 16, 2016

Unit Rumah C-5-3A. Unit Penghuni Yang Bermasalah

Ada sesuatu yang tidak betul dengan penghuni di rumah ini. Jika kita lihat di depan rumahnya keadaannya terlalu kotor dan sungguh menjijikan. 


Keseluruhan lantai dari unit rumahnya ke tempat menaiki lift dikotori dan mempunyai bau yang busuk.




Meter airnya telah dipotong dan keadaan tempat lalu lalang dibuang sampah secara sesuka hatinya. Boleh dikatakan tempat itu apabila kita melaluinya ianya amat busuk sekali.



Pembersihan terpaksa dijalankan memandangan ianya amat memeritkan mata apabila memandang terutama dikawasan lalu lalang depan rumah. Jika dilihat melalui gambar betapa kotor tempatnya.


Pengurusan ada menghubungi tuan punya rumah (ayah kepada penghuni tersebut) tetapi jawapan yang diterima ialah mereka tidak lagi berminat untuk mengetahui keadaan anaknya.



Ianya nampak seperti dibiarkan sahaja dan apa yang akan berlaku didalam unit tersebut, keluarga mereka tidak mahu mengetahuinya. Pengurus Bangunan Encik Shashie cuba menghubungi penghuni tersebut tetapi tidak dihirau. 


Pengurusan ada meminta nasihat Polis mengenai kes ini dan mereka juga memberi jawapan bahawa pihak polis tidak boleh mengambil sebarang tindakan sebab tiada kes.


No comments:

Post a Comment