Friday, July 15, 2016

Sebut Harga Kerja Pemasangan Paip Baru Daripada Pihak Kontraktor.

Baru baru ini terdapat isu kenapa harga pemasangan paip baru ini berharga RM240.00 setiap unit. Untuk memberi penjelasan yang lebih lanjut, tender dan sebut harga dipaparkan bagi tantapan penghuni bahawa Badan Pengurusan Bersama (JMB) Bayu Villa tidak mengenakan sebarang caj tambahan.


Kerja pemasangan paip baru ini adalah arahan daripada pihak Syabas dan harus diikuti mengikut kehendak terma dan syarat pemasangan untuk mendapat kelulusan daripada pihak Syabas.

Mengikut maklumat yang diterima secara purata, ramai penghuni yang masih tidak dapat menerima kos kerja serta pembayaran yang dinyatakan. Mereka akan menunggu sehingga kerja kerja ini dijalankan dan lihat apakah tindakan seterusnya. 


JMB Bayu Villa ingin memaklumkan kepada anda semua bagi mereka yang tidak memohon proses migrasi ini tidak akan menghadapi sebarang masalah daripada Pengurusan JMB Bayu Villa tetapi tindakan saman akan diambil oleh pihak Syabas mengikut syarat yang tertera di dalan Suruhanjaya Perkhidmatan Air Negara (SPAN).

*************************************************

Contoh Gambar Cara Pemasangan Paip di Vista Bayu Apartment



******************************************************

Di bawah merupakan tender sebut harga daripada dua buah syarikat yang lain dan Badan Pengurusan Bersama (JMB) Bayu Villa telah melantik Wawasan Klasik Enterprise untuk menjalankan kerja pemasangan paip yang baru.



2 comments:

  1. does it mean that individual will have their meter join from the present water pipe and then run through the wall to install a new meter.
    How does the water flows individually? any clear explanation please.

    ReplyDelete
  2. Will have to wait until the contractor do their jobs only we will know.

    ReplyDelete