Saturday, July 23, 2016

Mesin Boom Gate Yang Baru Telah Dipasang.


Setelah mengalami kerosakkan demi kerosakan akhirnya Badan Pengurusan (JMB) Bayu Villa terpaksa membuat keputusan menggantikan kepada mesin boom gate yang baru.


Kos perbelanjaan ini dalam anggaran RM5,800.00 untuk mendapatkan mesin boom gate yang baru. Pemasangan boom gate yang baru juga menggunakan kuasa motor jenis "heavy duty" yang tahan lasak akan kegunaannya.


Kontraktor yang lama tidak boleh diguna pakai lagi memandangkan mutu perkhidmatan mereka tidak memuaskan dan tidak menepati janji untuk memperbaikinya apabila diminta berbuat demikian.
 

Disebabkan oleh kewangan yang tidak cukup kukuh maka pembayaran pemasangan ini terpaksa dilakukan melalui pembayaran ansuran dan Bendahari JMB Bayu Villa yang terpaksa membuat perjanjian terjamin "Guarantor" dan dijamin oleh Encik Lee. Jika JMB Bayu Villa tidak berupaya membuat sebarang pembayaran maka Encik Lee akan membayar baki bayaran pemasangan.


Jaminan perjanjian ini terpaksa dilakukan bagi membolehkan kerja pemasangan ini dijalankan dengan secepat yang mungkin bagi mengatasi masalah kereta yang suka suka masuk kedalam Bayu Villa. Proses ini diharap dapat meningkatkan lagi kutipan wang selenggara.


Gambar di atas dan di bawah menunjukkan kerja kerja memasang talian elektrik yang baru bagi memastikan penukaran boom gate yang lama kepada yang baru.



No comments:

Post a Comment