Tuesday, August 11, 2015

Kerja Pembaikian Kunci Mangga Dilaksanakan. Bermula Di Blok D

 

Kerja kerja pembaikian kunci mangga sedang dilaksanakan di Blok D pada setiap tingkat. Permulaan proses pembaikian melibatkan kerja kerja menukar kunci mangga yang telah lama rosak.


Sepanjang 9 tahun Bayu Villa berdiri sehingga sekarang, pintu pintu yang berada di kawasan lobi seperti bilik keselamatan paip bomba, bilik Telekom, bilik TNB serta bilik sampah di mana kebanyakan kunci mangganya telah rosak, tidak berfungsi dan tidak pernah diperbaiki.


Proses pembaikian ini perlu bagi memastikan tiada masalah yang timbul dari segi penyalahgunaan kemudahan yang disediakan. 

Buat permulaan bilik Telekom, bilik TNB serta bilik pembuangan sampah akan dikunci pada setiap masa.



Kes kes seperti mencuri air, mencuri talian kabel telekom, mencuri bekalan elektrik serta pembuangan sampah secara sesuka hati telah menyebabkan keadaan dalaman yang tidak teratur serta busuk sekali.



Bagi memastikan supaya segala kemudahan yang sedia tidak disalah gunakan, pihak pengurusan telah menjalankan kerja pembaikian dari satu blok ke satu blok setelah sekian lama. 

Jika dilihat dan dikaji secara keseluruhannya, terdapat begitu banyak pintu yang rosak dan tidak boleh di kunci lagi. 



Penguncian bilik pengiraan meter elektrik juga dibaik pulih bagi memastikan tiada masalah memecahkan kunci mangga di mana ramai daripada penghuni yang berhutang dengan TNB memecahkan mangga yang sedia air serta mencuri bekalan elektrik apabila pihak TNB telah memotong bekalan elektrik ke atas unit rumah mereka.



No comments:

Post a Comment