Wednesday, May 27, 2015

"Bola Pelampung" - Mengawal Tekanan Paras Air Telah Siap Dilaksanakan Di Kesemua Bilik Pengepam Air.

Perlaksanaan program memasang "Bola Pelampung" ke atas semua bilik pengepam air telah berjaya dilaksanakan dalam masa tempoh 6 bulan. 



Dahulu semasa Bayu Villa berada di bawah dua jagaan pihak pengurusan, "Bola Pelampung" telah rosak pada ketika itu. Air yang melimpah keluar pada setiap masa telah menyebabkan Bayu Villa terpaksa menanggung kerugian berpuluh ribu ringgit setiap masa. 

Semasa JMB Bayu Villa mengambil alih mulai bulan September 2014, program perlaksanaan penukaran bola pelampung tealh diaturkan bagi mengawal limpahan air yang keluar apabila tangki menyimpan air di dalam bilik pengepam penuh. 


Bagi setiap "Bola Pelampung" yang dipasang ianya memerlukan perbelanjaan sebanyak RM 2,500.00 untuk membeli sebiji bola pelampung serta peralatan yang baru dan berkualiti. 

Program pemasangan ini dijalankan dari masa ke semasa bagi menampung kecairan pengurusan dari segi kewangan JMB Bayu Villa.



Bil "Bola Pelampung" untuk Block E (RM2,500.00)


Bil "Bola Pelampung" untuk Block B (RM2,500.00 + GST - RM150.00 = RM 2,650.00)

Sehingga hari ini sebanyak 5 biji bola pelampung telah berjaya dipasang keseluruhanya. Tiada lagi masalah limpahan air yang akan timbul dalam jangkamasa panjang ini. 

Program perlaksanaan seterusnya ialah memasang dan memastikan dua motor pam air di setiap bilik blok pengepam air. Proses ini akan mengambil masa yang lama memandangkan ianya memerlukan perbelanjaan yang besar.

No comments:

Post a Comment