Tuesday, May 26, 2015

Pam Motor Air Di Blok C Rosak Lagi Akibat Biji Bebola Bering Rosak.


Pembaikian demi pembaikian dijalankan bagi memastikan bekalan air sentiasa sampai kepada semua penghuni di dalam Bayu Villa.

Secara amnya Badan Pengurusan Bersama (JMB) Bayu Villa sedang berusaha mengumpulkan seberapa banyak wang penyelenggaraan bagi memastikan segala kerja pembaikian dapat diselesaikan dengan secepat yang mungkin dengan membuat pembayaran setiap kali kerosakan diperbaiki.


Bukan begitu sahaja, anggaran perbelanjaan juga terpaksa diagih-agihkan supaya proses mendapatkan setiap blok mempunyai dua motor pam air untuk kegunaan seharian.

Buat masa ini setiap blok bangunan cuma mempunyai satu motor pam air sahaja dan ianya memang tidak cukup untuk menampung penggunaan seharian.


Proses cuba mendapatkan tambahan satu motor pam air akan menelan perbelanjaan sehingga belasan ribu untuk setiap satu pam air. Buat masa ini cubaan untuk memasang tambahan satu motor pam air di Blok B akan dijalankan bagi memastikan keberkesananya.

Pada tahun 2006 semasa mula mula Bayu Villa mula beroperasi, setiap blok bangunan mempunyai 2 motor pam air dan kos penyelenggarannya juga tidak begitu tinggi kerana kerosakan motor pam air jarang berlaku terutama kepada biji bebola bearing tersebut. 

No comments:

Post a Comment