Friday, May 8, 2015

Proses Menaikan Semula Kolam Renang Berkemungkinan Besar Akan Dilaksanakan Dalam Jangka Masa 6 Bulan.


Kerja kerja pembersihan dijalankan di setiap kolam renang bagi menghindarkan pembiakan nyamuk aedes. Kebelangkangan ini kita dapat lihat hujan yang turun setiap hari telah menyebabkan kolam kolam tersebut telah ditakungi air.


Pada awal minggu ini JMB Bayu Villa telah membuka satu usul untuk menaikan semula salah satu kolam renang tetapi perkara ini dijangka akan mengambil masa sekurang kurangnya 6 bulan untuk menaikan semula kolam renang tersebut.


Temu janji dengan kontraktor akan diaturkan bagi melihat dan menilai semula serta mendapatkan sebut harga untuk menaikan semula salah sebuah kolam renang tersebut. 

Secara amnya proses menaikan semula kolam renang terpaksa bergantung kepada banyak aspek serta cara menyelenggaranya supaya tidak berlaku kes kes di mana kolam renang menghadapi masalah demi masalah. 


Kos menaikan semula kolam renang tersebut dijangka akan menelan belanja dalam sekitar RM30,000.00 ke RM45,000.00 untuk satu kolam termasuk bekalan air yang dibekalkan oleh pihak Syabas.



5 comments:

  1. Can the JMB please give the Breakdown of the repair and the QUOTATION received? The upgrading of the POOlS can proceed one by one.

    ReplyDelete
  2. Wait !!
    What is the priority ?
    THE POOL or THE LIFT ??

    ReplyDelete
    Replies
    1. I would say LIFT
      Pool - bila dah resume, water fee shoot up - lagi those kacau kaki BISING BISING... and still I have got no extra Lift to lift me to my floor..

      Delete
  3. What I think is JMB should put the priority to restore the lift first.
    The lift is the basic facility which the resident will use it daily & it is a necessity for all the resident

    ReplyDelete