Monday, July 20, 2015

Cubaan Pecah Masuk C-2-29.

Baru baru ini terdapat beberapa isu yang melibatkan ketidak selesaan atau isu tidak puas hati di antara penghuni ke atas pihak pengawal keselamatan kerana pengawalan yang amat ketat yang menyebabkan ada di antara penghuni yang merasakan pengawal keselamatan Bayu Villa melampaui batas.

Isu seperti tidak membenarkan pengunjung masuk, pengunjung yang ingin masuk serta degil dan tidak ingin mendaftar, mengambil "PAS DROP OFF" masuk selama 15 minit tetapi tidak keluar pada waktu tersebut, budi bicara pengawal keselamatan yang tidak bertimbang rasa, pengawal keselamatan meninggikan suara mereka dan sebagainya.

Badan Pengurusan Bersama (JMB) Bayu Villa ingin "Memohon Maaf" ke atas segala insiden yang menyusahkan kemasukan mereka tetapi pengawal keselamatan cuma menjalankan tugas mengambil tindakan sedemikian atas arahan daripada pihak pengurusan supaya mengetatkan lagi pengawasan kemasukan.


...........................................................................................................

Lebih kurang 3 minggu yang lepas, cubaan memecah masuk hampir berlaku di Bayu Villa (C-2-29) tetapi cubaan itu gagal setelah terdapat mangga yang masih dikunci daripada dalam. 

Pintu besi dapat dipecahkan masuk termasuk pintu kayu depan. Mujurlah masih terdapat mangga kunci yang masih dikunci dari dalam.


Cubaan tersebut dipecayai berlaku pada waktu malam. Ketika itu masih terdapat penghuni yang masih tinggal di dalam. Seorang ibu bersama sama dengan 3 orang anak pada ketika itu.


Kejadian ini telah menyebabkan kawalan keselamatan di dalam Bayu Villa diperketatkan lagi bagi memastikan perkara yang sama tidak berulang lagi.



Semenjak penghunjung tahun lepas 2014 sehingga sekarang kejadian memecah masuk tidak pernah berlaku tetapi insiden ini di lihat sebagai suatu cabaran yang baru ke atas kerja pengawal keselamatan.


Diharap semua penghuni yang tinggal di dalam mengambil inisiatif masing masing dalam memastikan keselamatan di dalam rumah mereka. 

Cubaan memecah masuk tidak berlaku kali ini tetapi tidak mencerminkan ianya tidak akan berlaku di masa akan datang.


No comments:

Post a Comment