Wednesday, April 15, 2015

Sistem Komputer Penyelenggaraan Kenakan CAJ GST Ke Atas Bayu Villa.

CSS Decision Sdn Bhd merupakan sebuah syarikat yang menyelenggara kesemua sistem urusan penyelenggaraan dari segi kutipan mahupun didalam perakuanan. 

Semenjak pengambil-alihan daripada JMB Bayu Villa yang lama, pihak pengurusan JMB Bayu Villa yang baru telah mengunakan sistem komputer penyelenggaran yang canggih mulai November 2014.


Sistem ini merupakan sistem yang diguna pakai oleh kebanyakan syarikat pengurusan termasuk pihak pengurusan pusat membeli belah (shopping mall) dan juga pihak pengurusan bangunan (condominium) yang bertaraf 5 bintang. 


Setiap bulan caj bulanan perkhidmatan adalah RM 250.00. Dengan perlaksanaan CAJ GST 6% mulai 01.04.2015 syarikat CSS Decision Sdn Bhd mengenakan CAJ GST 6% sebanyak RM 15.00

4 comments:

  1. So jangan guna CSS.. guna balik sistem lama... Bayu Villa bukan bertaraf 5 bintang.. setengah bintang pun tak ada... kalau dah tak ada kepala yang besar, jangan pakai topi yang besar..

    ReplyDelete
  2. Sistem ini akan memastikan tiada penyelewengan berlaku. Kalau saudara/saudari yang tidak berkemampuan membayar GST, jangan keluar berbelanja. Duduk di dalam rumah sahaja sebab tak ada kepala yang besar, jangan pakai topi yang besar..

    Kalau setengah bintang pun tak ada, jangan tinggal di dalam Bayu Villa. Tinggal lah di Flat Seri Angkasa. Disana sekurang kurangnya ada satu bintang lagi.

    "Siapa yang makan cili, dia yang akan merasa pedas". Orang yang ada otak tak akan memberi kenyataan yang sedemikian.

    Terima kasih

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lift rosak, swimming pool tak boleh guna, sampah di bilik sampah penuh sampai melimpar keluar, nyamuk banyak, lantai kotor dua / tiga hari baru nak sapu, tangga tak pernah sapu dan mop. tempat parking kereta kotor dan banyak sampah, security guard boleh biarkan sesiapa pun keluar / masuk sesuka hati mereka. president jmb 24 jam tidur....

      Awak lagi nak minta 5 bintang.. Phuit.... Flat Seri Angkasa sekurang-kurangnya ada lagi 1 bintang.. Bayu Villa nak bagi setengah bintang pun dah kira banyak sangat.. Kakakakaka.....

      Delete
  3. SEMALAM PADA PUKUL 7.30PM BILA SAYA BALIK DARI KERJA, SAYA MASIH NAMPAK SECURITY GUARD BUKA PALANG UNTUK KERETA KELUAR DAN MASUK. BUKANKAH 15/4 DAH KENA LAKSANAKAN ACESS CARD. BUKANKAH JMB JANJI KALAU SESIAPA YANG TAK ADA ACESS CARD TAK DIBERNAKAN MASUK ATAU KELUAR. KENAPA SECURITY GUARD MASIH BUKA PALANG UNTUK MEREKA.

    SECURITY GUARD INDIA TU BERDIRI DI PINTU GUARD HOUSE, BILA DIA NAMPAK ADA AJE KERETA DATANG, DIA TERUS BUKA PALANG TU TANPA TANYA PADA OWNER KERETA SAMA ADA VISITOR ATAU RESIDENT. SETIAP KERETA YANG DATANG DIA AKAN BUKA PALANG UNTUK MEREKA KELUAR ATAU MASUK. WHAT THE FUCK IS THIS !!!!!!!!!!!!!!! SECURITY GUARD TU PATUT DIBUANG KERJA !!!!!!!!!!!!!!! JMB PLEASE TAKE SERIOUS ACTION AGAINST THIS STUPID SECURITY GUARD.

    JMB JANGAN LUPA JANJI-JANJI KAMU NAK LAKSANAKAN ACESS CARD !!!!! JANGAN CAKAP LAIN BUAT YANG LAIN !!!!!! WHY NO JMB PEOPLE CAME AND MONITOR ON 15/4 !!!!!!!

    ReplyDelete