Wednesday, April 22, 2015

Suruhanjaya Perkhidmatan Air Negara. Permohonan Meter Individu Akan Dilaksanakan?


Permohonan meter individu yang selama ini tidak mungkin berlaku akan dilaksanakan dalam masa yang terdekat ini. Mungkin dalam masa dua atau tiga bulan proses permohonan pergagihan ini akan dijalankan mengikut kehendak Suruhanjaya Perkhidmatan Air Negara.

Walaupun ianya merupakan sesuatu yang baru, perlaksanaan ini akan dijalankan mengikut peruntukan yang telah diwartakan oleh Suruhanjaya Perkhidmatan Air Negara.


Satu semakan telah dilakukan ke atas pihak Syabas berkenaan tunggakan oleh Bayu Villa yang berjumlah beratus ribu serta semakan ke atas SPAN berhubung perkembangan ini (tunggakan Bayu Villa). 

Perkara ini masih lagi berada pada peringkat yang mengelirukan tetapi tindakan susulan oleh pihak pengurusan JMB Bayu Villa mengenai perkembangan yang terbaru ini akan diteliti dan dihalusi dari masa ke semasa.


Dijangka keseluruhan proses ini akan mengambil masa yang lama kerana ianya akan melibatkan kos yang tinggi (penukaran sistem pengaliran air di dalam Bayu Villa) serta beberapa isu dalaman yang harus diselesaikan sebelum ianya boleh dilaksanakan.

Diharap semua penghuni agar bersabar menunggu perlaksanaan meter individu yang telah diwartakan oleh SPAN.

No comments:

Post a Comment