Proses pembayaran bil air (Syabas) yang pertama telah diselesaikan. Jumlah yang diselesaikan berjumlah RM 15,930.72 . Buat masa ini pihak JMB Bayu Villa telah melepasi halangan yang pertama dan sedang berusaha untuk menaikan semula Apartment Bayu Villa.
Untuk makluman anda semua, bayaran bil air untuk bulan Julai, Ogos dan September 2014 telah selesai dimasukkan kedalam sistem komputer. Mulai hari ini pembayaran boleh dibuat di dalam pejabat pengurusan.
Buat masa ini pihak pengurusan berada dalam proses percubaan dan sedang mengemaskinikan segala data dan maklumat. Badan Pengurusan Bersama (JMB) Bayu Villa ingin memohon maaf atas segala kesulitan yang timbul.
Dalam mengharungi tempoh pengemaskinian data dan maklumat ke dalam komputer, pihak pengurusan tidak berupaya menyediakan penyata bulanan dalam masa yang terdekat ini ke setiap unit rumah.
Penyata bulanan seperti Wang Penyelenggaran dan Bil Air akan diberikan kepada setiap unit rumah penduduk serta penghuni apabila sistem komputer telah siap untuk digunakan seratus peratus.
Untuk makluman anda semua, bayaran bil air untuk bulan Julai, Ogos dan September 2014 telah selesai dimasukkan kedalam sistem komputer. Mulai hari ini pembayaran boleh dibuat di dalam pejabat pengurusan.
Buat masa ini pihak pengurusan berada dalam proses percubaan dan sedang mengemaskinikan segala data dan maklumat. Badan Pengurusan Bersama (JMB) Bayu Villa ingin memohon maaf atas segala kesulitan yang timbul.
Dalam mengharungi tempoh pengemaskinian data dan maklumat ke dalam komputer, pihak pengurusan tidak berupaya menyediakan penyata bulanan dalam masa yang terdekat ini ke setiap unit rumah.
Penyata bulanan seperti Wang Penyelenggaran dan Bil Air akan diberikan kepada setiap unit rumah penduduk serta penghuni apabila sistem komputer telah siap untuk digunakan seratus peratus.
FAT ASSHOLE LADY... YOU AS A PRESIDENT OF JMB... WHY KEEP HIDING YOURSELF AT HOME... WE AS THE BV RESIDENTS WANT YOU TO SHOW YOUR STUPID FACE TO WALK AROUND BV TO CHECK THE PROBLEM THAT WE ALL FACING RIGHT NOW.. BEFORE THE ELECTION YOU PROMISS TO SOLVE THE PROBLEMS AT BV... BUT NOW WHAT THE FUCK YOU DO FOR BV... NOTHING !!!!!!!!!!
ReplyDeleteWE AS THE RESIDENTS OF BV CAN SELECT YOU AS A PRESIDENT AND WE ALSO CAN PULL YOU DOWN AT ANYTIME... PLEASE DO YOUR WORK AS A JMB PRESIDENT... DON'T ACT LIKE A STUPID PUSSY CAT KEEP HIDING YOURSELF AT HOME... MANY PROBLEMS THAT WE ALREADY HIGHLIGHTED TO YOU BUT YOU DON'T BORDER AT ALL... WHAT THE FUCK OF JMB PRESIDENT IS THIS !!!!!!!!!!!!!!
Agree with above. However, right now BV has improved a lot with or without a JMB President. From beginning till now BV improved a lot due to the cooperation of residents not because we got a JMB President. We got a JMB President or no JMB President got no difference. Other JMB members and AJK who is not President we still can see their faces walking around BV doing real work and we can look for them in real life. But our JMB President is a INVISIBLE President. Only in the COB letter got her name as Presiden in reality we all don't know what the Fxxx she is doing there. It is like seriously we got a INVISIBLE president. If you got problems where is the President so far? Our BV got improved a lot but we still need to continue to improved. To the invisible JMB President buck up or get out !
ReplyDeleteMemang betul. Dari mula lagi saya dah nampak si president tu memang tak boleh buat kerja. tak pernah tunjuk muka dia kalau terdapat masalah yang berlaku di BV. Apa yang kita nampak hanya Mr. Lee sahaja yang buat kerja. tapi jangan lupa, Mr Lee hanya seorang Bendahari, kerja dia sepatutnya hanya check semua akaun duit yang keluar dan masuk dari akaun JMB dan bukan pergi ke pejabat sana dan sini untuk dapatkan statement tentang air, lektrik, dan sbgnya....... Ini sepatutnya President yang mesti buat, bukan Mr.Lee.
ReplyDeleteAJK-AJK JMB yang lain pun lansung tak boleh buat kerja. Kita tak pernah nampak mereka ronda dan check masalah di BV. Dah sebulan lebih JMB baru ditubuhkan tapi JMB baru ni masih takut nak paparkan no talipon kesemua AJK-AJK mereka termasuk no talipon si President tu. Kalau kita ada masalah tak tahu mana kita nak cari orangnya. Jadi apa gunanya ada JMB dan AJK-AJK ini.
So, si president yang pengecut, sila jalankan tugas kamu sebagai seorang president yang bertanggungjawab atau kamu nak terus diamkan diri kamu, SILA LETAK JAWATAN !!!!!!!!!!
Kenapa Mr Lee byr dgn kad? Kenapa tk byr dgn cek? Apa motif Mr Lee dan JMB?
ReplyDeleteBlh byr dgn chq kenapa tk guna?
Bank akuan masih dibekukan. Belum boleh beroperasi lagi. Bayar dengan kad tak ada masalah. Janji ada bayar.
DeleteSystem baru milik siapa? Siapa bayar utk tu sistem tiap2 bulan? Berapa cos utk sistem baru tu?
ReplyDeleteDengar sistem lama bukan original. Siapa pasang sistem lama bukan original tu? kenapa senyap tk inform cerita sebenar? Siapa buat tu problem, developer, mgmt pertama, si Bernard dn kwn2, mgmt sebelum sekrg atau yg sekrg punya?
Sistem baru - Syarikat CSS Decision Sdn Bhd.
DeleteCSS Decisions Sdn Bhd
Unit C-3-1, Level 5, Block C, Viva Home (UE3), 85 Jalan Loke Yew, 55200 Kuala Lumpur, Malaysia
Tel : +603-92004096 Fax : +603-92004249
Email : enquiry@cssdecisions.com
Sebulan kena membuat bayaran RM 250.00 untuk menggunakan perkhidmatan mereka.