Saturday, August 16, 2014

Punca Sebenar Kenapa Sijil Perakuan JMB Bayu Villa Oleh COB Klang Tidak Dapat Diberikan.

Punca sebenar kenapa "Sijil Perakuan JMB Bayu Villa" yang seharusnya dikeluarkan oleh Jabatan Pesuruhjaya Bangunan kepada Ahli Jawatankuasa Badan Pengurusan Bersama Bayu Villa yang baru di lantik dan di pilih pada 6hb Julai 2014 tidak dapat diberikan setelah tamat tempoh 30 hari iaitu 5hb Ogos 2014. 

Ini adalah kerana terdapat sepucuk surat "Bantahan" atau "Aduan" yang telah di buat oleh "Pro-Team EGM Bayu Villa Apartment" yang telah disediakan dan di periksa dengan teliti sekali akan kesahihannya sebelum diberikan dan diserahkan kepada Jabatan Pesuruhjaya Bangunan (COB), Majlis Perbandaran Klang pada 10hb Julai 2014.

Bantahan ini dikemukakan setelah segala tindak tanduk serta cara pemilihan ini dijalankan dan terdapat elemen yang mencurigakan serta keputusan pemilihan yang dicemari oleh undi hantu yang tidak sah yang sepatutnya tidak berlaku.

Kesangsian terhadap setengah pihak pemilik berupaya menjelaskan sejumlah besar tunggakan wang penyelenggaraan yang berjumlah beribu ringgit dalam masa terdekat (5 bulan) semata mata untuk mendapatkan peluang mengundi pada hari pengundian tersebut.

Oleh yang sedemikian bagi memastikan bahawa pemilihan yang dijalankan pada 6hb Julai 2014 adalah mengikut undang undang yang sah semasa pemilihan Mesyuarat Agung Luarbiasa yang lepas, maka pihak COB Klang telah menjalankan siasatan terperinci terhadap "Bantahan" dan "Aduan" yang dikemukan.







Nama dan Alamat unit setiap individu yang dikemukan di dalam surat ini serta bukti gambar yang di ambil pada hari pengundian tidak dapat ditunjukkan kerana pihak COB Klang masih lagi menjalankan siasatan mengenai  "Bantahan" dan "Aduan" surat ini.

10 comments:

  1. ramainya " Hantu" di Bayu Villa

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang banyak "hantu" yang berkeliaran didalam Bayu Villa. Semua "hantu" itu tak boleh pakai punya.

      Delete
    2. semua tu "Hantu Rasuah" " Hantu Pengemis"....Dgr Hantu tu semua Hantu Blok D di Bayu Villa.

      Delete
    3. Ya ke? Hantu yang kebanyakan tinggal di Blok D? Dashyat betul hantu hantu itu. Songlap pulak duit banyak banyak sampai Bayu Villa kering kontang. Hantu betullah dia orang.

      Delete
  2. knp No.4 hantu kecil perempuan BLK D yg berkerja kat opis masih berkerja di opis?...JMB baru ni crony dorg jugak ke?

    ReplyDelete
  3. No 4, sudah berhenti kerja...

    ReplyDelete
  4. sekarang ada foreigner semua kerja..itu semua boleh ke..check dulu..ada pegi sekolah ke

    ReplyDelete
  5. Boleh.. asalkan ada permit...sah...
    Esok saya cal imigresen suruh cek....
    Apa name dia gorrila... ke gaura... atau gaut...

    ReplyDelete
  6. ya semua sama je.....
    yang bergelar muslim.... bertopeng di sebalik tudung....kononnya nak buat kebaikan.... tanya kat centre point tentang wanita ini... semua kenal... tahun 90an......
    macam ini nak menjadi tunjang pengurusan bayu villa....
    kita nak terbaik......

    This country is run by a Malay...

    Kenapa Bangsa Melayu yang berkaliber mengambil alih ......im not being racist but this is facts

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak kisahla siapa yg bekerja. Asalkan jujur n amanah. Org lama atau org baru. Jangan bertudung aje tapi taktahu hukum hakam. Status diri sendiri pun tak betul. Mamak yg berselindung dengan tudung bagai. Tp kawin ke apa ke ikut stail India. Betul tu inikah tunjang pengurusan bayu villa?

      Delete