Sunday, September 21, 2014

Mesyuarat Agung Luarbiasa Pemilihan Ahli Jawatankuasa Baru - 21hb September 2014


Pendaftaran bermula seawal jam 9.00 pagi. Tujuan Mesyuarat Agung Luarbiasa ini diadakan ialah semata mata untuk mengisi kekosongan dua kerusi yang ditinggalkan di dalam pembentukan Ahli Jawatankuasa JMB Bayu Villa yang baru.  


Pendaftaran dilakukan di dalam bilik pejabat pengurusan JMB Bayu Villa. Proses pemilihan hari ini melibatkan pemilihan serta pelantikan seorang (1) Jawatankuasa Bendahari (treasurer) serta empat (4) orang Ahli Jawatankuasa (committee members).


Kehadiran hari ini cukup memberangsangkan di mana ramai pemilik serta penghuni yang tinggal berdekatan datang untuk menghadiri Mesyuarat Agung Luarbiasa ini.


Encik Kelvin di lantik untuk menjalankan kerja mengambil dan merakamkan video pada hari pengundian.


Tepat jam 10.00 pagi, kedatangan pemilik yang hadir di tempat pendaftaran bertambah begitu ramai sekali sehinggakan pihak pengurusan terpaksa berusaha menyiapkan proses pendaftaran dengan secepat yang mungkin.


Mesyuarat Agung Luarbiasa kali in juga dihadiri oleh begitu ramai angota pegawai polis yang berpakaian biasa untuk menjaga keamanan semasa proses perjalanan Mesyuarat Agung Luarbiasa ini. Dipercayai terdapat 10 anggota pegawai polis berdiri dan memantau keadaan suasana di sekitar kawasan pendaftaran.


Ramai daripada mereka yang tidak pernah datang untuk mengundi mahupun menghadiri sebarang mesyuarat yang pernah diadakan sebelum ini datang secara beramai ramai beratur untuk mendaftar.  


Kehadiran pemilik yang datang berpusu-pusu membuktikan keprihatian mereka akan perkembangan yang berlaku serta inisiatif untuk memainkan peranan mereka menaikan semula keadaan di dalam Bayu Villa.



Pemilik yang mempunyai kelayakan masuk ke dalam dewan mesyuarat menunggu mesyuarat bermula. Mesyuarat terpaksa bermula jam 11.00 pagi kerana masih terdapat begitu ramai yang datang membuat pendaftaran.



Kehadiran pegawai COB Klang, Puan Shaferella binti Sapardin bersama dengan rakannya yang datang untuk membuat pemantauan dan memerhati proses perjalanan Mesyuarat Agung Luarbiasa ini.



Masih ada beberapa individu yang sempat mengambil peluang membaca surat khabar dan menunggu sehingga mesyuarat bermula. 



Para penghuni dan penduduk yang hadir memerhati dari belakang semasa menunggu proses bermulanya perjalanan mesyuarat.




Mesyuarat Agung Luarbiasa dimulakan dengan Pengerusi memberi ucapan serta menekankan bahawa hanya pemilik yang mempunyai nama mereka yang tertera di dalam S&P (Sales and Purchase Agreement) sahaja yang boleh berada di dalam dewan mesyuarat.


Kehadiran penghuni serta penduduk di dalam dewan Bayu Villa yang sedang memerhatikan proses perjalanan Mesyuarat Agung Luarbiasa (EGM).




Perjalanan mesyuarat kali ini berjalan dengan lancar dengan tiada insiden yang tidak dingini berlaku semasa proses pengundian dijalankan.



Boleh dikatakan secara kesimpulan Mesyuarat Agung Luarbiasa kali ini berjaya menarik begitu ramai sekali pemilik yang layak untuk mengundi. Mengikut rekod kehadiran, terdapat 62 pemilik yang berdaftar datang mengundi serta memilih ahli jawatankuasa. 



Siapakah yang telah dipilih di dalam pemilihan Ahli Jawatankuasa yang baru? Tunggu blok yang seterusnya untuk mengetahui keputusannya.

No comments:

Post a Comment