Tuesday, September 30, 2014

Kontraktor Lori Sampah Terpaksa Digunakan.


Petang tadi Badan Pengurusan Bersama (JMB) Bayu Villa terpaksa menyewa sebiji tong pembuangan sampah (10' X 6' X 4') yang besar bagi memunggah segala sampah yang sudah penuh di tempat pembuangan sampah berdekatan Blok C.



Penyewaan in dilakukan atas sebab kontraktor pembuangan sampah yang di lantik oleh Majlis Perbandaran Klang tidak akan memunggah segala sampah yang berbentuk rumput, dahan pokok, barangan perabut serta kayu kayu kecil yang di buang oleh penduduk.



Penyewaan sebiji tong pembuangan sampah ini adalah berharga RM 250.00 untuk sekali pembuangan. Jika di lihat serta di analisa di kawasan pembuangan sampah, kemungkinan JMB Bayu Villa terpaksa menggunakan khidmat agen pembuangan sampah sebanyak 3 kali pembuangan yang akan mengakibatkan kos sebanyak RM 750.00.



Untuk permulaan, pembayaran secara tunai cuma boleh di terima sebelum agen pembuangan sampah menurunkan tong pembuangan sampah. Oleh itu Bendahari JMB terpaksa mengeluarkan wang peribadinya bagi mempercepatkan proses pembuangan sampah ini.



Jika sampah yang bertindih ini tidak dibersihkan dengan secepat yang mungkin, di kuatiri kesihatan penduduk serta penghuni mungkin terjejas. Proses pembuangan sampah sarap ini haruslah dipercepatkan bagi memudahkan agen yang mengutip sampah di setiap blok di Bayu Villa mempunyai ruangan yang cukup untuk membuang sampah mereka.



Untuk pengetahuan awan, agen pembuangan sampah yang di lantik oleh Majlis Perbandaran Klang tidak akan mengutip sampah sampah yang berbentuk rumput, dahan pokok, perabut serta kayu kayu kecil yang di buang ke dalam tong sampah.  

No comments:

Post a Comment