Saturday, September 20, 2014

Sabotaj Kebakaran Berlaku Di Blok B - Tingkat 2.


SABOTAJ DEMI SABOTAJ 

Satu kebakaran telah berlaku di tingkat 2 Blok B bersebelahan dengan bilik pemadam api. Pada waktu yang sama Pro-Team sempat meninjau keadaan kejadian kebakaran pada waktu itu di mana bilik pemadam api itu masih dalam keadaan bahang panas. Paip yang berada di dalam telah terbakar dengan tangki pemadam api dipercayai telah meletup.


Kejadian ini dipercayai dilakukan oleh dua orang lelaki India yang sengaja menyalakan api menggunakan mancis api serta pemetik api dengan membakar gulung hos api tersebut. 


Mujurlah terdapat seorang budak lelaki yang tinggal di bawah Blok B melihat kejadian tersebut dan berlari meminta pertolongan bahawa terdapat kebakaran yang berlaku di tingkat 2. 


Kebakaran tersebut berjaya dipadamkan dengan segera oleh penduduk di situ (tidak tahu siapa) sebelum ianya merebak keseluruhan bangunan di Blok B. Kejadian ini amat menakutkan di mana jika kebakaran ini tidak diketahui oleh sesiapa pada waktu itu kemungkinan besar kematian akibat kebakaran mungkin berlaku.


Jika di lihat di dalam keadaan bilik pemadam api, paip air yang diperbuat daripada PVC telah terbakar hangus. Sewaktu kejadian kebakaran berlaku, penduduk berdekatan telah menalipon pihak Bomba meminta bantuan segera.


Mengikut seorang saksi (seorang budak) yang berdekatan, beliau mendengar satu letupan yang kuat berlaku di dalam bilik pemadam api dan beberapa orang budak sempat melihat dua orang lelaki India berlari keluar mengikut tangga turun ke bawah.


Hasil siasatan Pro-Team di tempat kejadian mendapati perbuatan membakar gulung hos air ini sengaja dilakukan oleh dua orang lelaki India yang tidak dikenali mengikut butiran saksi beberapa orang budak yang sedang bermain berdekatan dengan tempat kejadian. 


Sehubungan dengan kejadian sedemikian, penduduk di Bayu Villa haruslah berwaspada dan berhati hati pada setiap masa untuk melihat dan meninjau segala tindak tanduk setengah orang yang tidak dikenali berkeliaran di dalam Bayu Villa.


Perbuatan keji ini dipercayai bertujuan untuk mensabotaj Mesyuarat Agung Luarbiasa (EGM) yang akan diadakan pada 21hb September 2014. 


Adik inilah merupakan orang yang pertama meneriak meminta pertolongan daripada penduduk berdekatan bahawa terdapat kebakaran yang berlaku di tingkat 2. 

Pihak Pro-Team ingin mengucapkan ribuan terima kasih atas keberanian adik ini yang meminta pertolongan sehingga dapat menyelamatkan keadaan kebakaran yang berlaku. 


Beberapa orang budak yang melihat kejadian kebakaran yang berlaku masih sempat membawa Pro-Team melihat sekotak mancis yang ditinggalkan oleh 2 orang lelaki India tersebut.

Dipercayai cubaan membakar gulung hos api menggunakan mancis api tidak berjaya, jadi pemetik api digunakan bagi membakar gulung hos api tersebut. 


Semasa Pro-Team berada di tempat kejadian, lebih kurang dalam masa 20-25 minit pihak Bomba baru sampai di tempat kejadian. 


Oleh kerana kejadian kebakaran ini telah berjaya dipadamkan oleh penduduk, pihak Bomba memeriksa keadaan tempat kejadian serta mengambil gambar akan keadaan tempat pembakaran yang berlaku. 

 

1 comment:

  1. Sabotaj ke atau sendiri buat sebab nak nama.selama ni tak de mcm ni berlaku.nak election je mcm mcm berlaku

    ReplyDelete