Friday, November 28, 2014

Proses Penguncian Motosikal Telah Bermula. Kesalahan Boleh Menyebabkan Denda Sebanyak RM 30.00


Perlaksanaan pemberian notis amaran ke atas motosikal yang meletakan motosikal mereka sesuka hati. Perlaksanaan ini amatlah perlu kerana ianya melibatkan ketidak-selesaan kepada setiap penghuni rumah.



Bagi setiap motosikal yang diletak didalam kawasan ruangan legar, pihak pengawal keselamatan akan memberi amaran yang pertama dan yang terakhir. Jika kesalahan diulangi lagi pihak pengawal keselamatan akan mengunci motosikal tersebut dan proses membuka kunci tersebut akan menyebabkan bayaran sebanyak RM 30.00 dikenakan.




Perkara ini harus dibendung sebelum ruangan legar menjadi seperti rumah kos rendah yang dipenuhi oleh motosikal yang tak sepatutnya berada di dalam.




Badan Pengurusan Bersama (JMB) Bayu Villa memandang berat akan masalah ini dan telah mengarahkan agar pengawal keselamatan Bayu Villa menjalankan tugas dengan tegas dan saksama.





Bagi penduduk yang masih bimbang akan kebersihan dan kedudukan ruangan legar masing masing, bolehlah membuat lapuran atau mengambil gambar dan terus hantar kepada Pegawai Keselamatan Encik Mohd Rashid supaya tindakan dapat diambil dengan secepat yang mungkin.



2 comments:

  1. JMB finally you have done a good job at this moment , please put up the signage at each block like last time did on the wall , strictly not allowed to park motorbike near the entrance lobby , they should park at the motorbike parking lots as provided by BV management, otherwise , it made no difference just like a low cost flat , thank you JMB keep it up .

    ReplyDelete
  2. Any children or elderly person which accidentally knocks into those parked motor and caused serious or fatality will be on the head of JMB and the owner of the motor.

    This is not just for better outlook of our place but for safety reason!!!

    ReplyDelete