Sunday, November 30, 2014

Bahagian Siasatan Jenayah Komersil. Siasatan Akan Dimulakan.


Pada 21hb Oktober 2014, Bendahari JMB Bayu Villa Encik Lee telah pergi membuat lapuran polis berkenaan kes penyelewengan besar yang telah berlaku ke atas Badan Pengurusan Bersama (JMB) Bayu Villa yang lama.


Lapuran ini dibuat setelah mendapat terlalu banyak tekanan dan desakan daripada penduduk serta penghuni yang menginginkan keadilan dan berharap pesalah tersebut ditangkap dan dibawa ke muka pengadilan mahkamah.


Semasa lapuran itu dibuat, Bendahari JMB Bayu Villa terpaksa berada di Balai Polis Klang selama lebih kurang 3 jam untuk disoal siasat berhubung dengan kes penyelewengan serta tuduhan bahawa Encik Lee ada menyeludup sejumlah wang penyelenggaraan (http://bayuvillaapartment.blogspot.com/2014/10/inspektor-dan-sarjan-jenayah-kolar.html.)


Memandangkan kes ini akan disiasat oleh Bahagian Siasatan Jenayah Komersil, penerangan dan kenyataan yang telah diberikan tidak boleh dikongsi bersama.


Semasa lapuran dibuat pada ketika itu (21hb Oktober 2014) fail tidak dapat dibuka kerana pengesahan daripada pihak COB Klang mengenai status ahli jawatankuasa yang dipilih pada waktu itu masih belum diterima.


Beberapa hari yang lepas surat pengesahan daripada COB Klang telah diserahkan kepada Inspektor Bahagian Siasatan Jenayah Komersil untuk diambil tindakan yang seterusnya.



4 comments:

  1. Good action ! Get those involved to court and recover the $ to settle outstanding .

    ReplyDelete
  2. Bagaimana lapuran polis yg dibuat oleh jmb terhadap bayu villa management..aka berbard thong.....adakah pihak polis akan memilih bulu...rasanya lebih banyak songlap tu....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Helo kawan.. si Bernard Thong tu sekarang adalah rakan partner JMB baru yang selama ini dibangga-banggakan oleh sesetengah penduduk-penduduk BV.. faham-fahamlah..

      Delete
    2. Kamu berdua ini memang betul betul bodoh. Lapuran polis terhadap Bernard Thong dah dibuat oleh JMB yang lamalah. Tak baca jangan buat pandai pandai menuduh.

      Delete