Friday, January 30, 2015

C-G-10. Tak Habis Habis Mencuri Bekalan Elektrik. Sudah Dipotong Dipasang Kembali.



Bekalan elektrik masih lagi dicuri oleh C-G-10. Setelah dipotong beberapa kali, beliau mencuri bekalan elektrik lagi. Kejadian mencuri ini telah menyebabkan kawasan luar legar tingkat bawah mengalami kegelapan.


Semalam JMB Bayu Villa telah menghantar sekeping notis caj bayaran RM300.00 untuk kesalahan mencuri bekalan elektrik kepunyaan Bayu Villa.



Kejadian mencuri bekalan elektrik dengan memasang litar elektrik secara persendirian telah menyebabkan bekalan elektrik mengalami gangguan serta menyebabkan terdapat pintasan elektrik yang berlaku.



6 comments:

  1. KENAPA JMB TAK MAHU BUAT LAPORAN POLIS ??????????????????

    ReplyDelete
  2. Why we the owner who paid maintenance fee provide give this unit free use of electricity? Why we foot the bill?

    ReplyDelete
  3. iyoooooo.....please halau dia laaaaaaaaaaaaaaaaa....tak boleh tahan lif asyik rosak !!!! U JMB !!!!!!!

    ReplyDelete
  4. Bukan sekadar mencuri bekalan elektrik sahaja.. adakah JMB dan Management tengok depan rumah ini ? macam HUTAN RIMBA dan penuh dengan sampah-sarap.. tempat sebeginilah yang menyebabkan nyamuk denggi merebak.. JMB dan Management tak nak buat sesuatu ke ? takkan nak biarkan mereka dan menyusahkan serta membahayakan penghuni lain.. JMB DAN MANAGEMENT PLEASE DO SOMETHING ABOUT IT !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    ReplyDelete
  5. Kenapa tak potong dan tarik keluar wire yang disambung tu. kamu biarkan wire kat situ nanti esok dia orang sambung balik lagi.

    ReplyDelete
  6. Make police report
    Inform Jabatan Kesihatan Negeri
    Remove the circuit..... Inform TNB...
    Sue the owner with legal notice / last warning letter. ( damages for civil unrest , causing nuisance and repairs 50000 ringgit etc.... )

    ReplyDelete