Monday, January 5, 2015

Penyata Kewangan Bank JMB Bayu Villa Sehingga Tarikh 13hb Disember 2014.

Untuk makluman anda semua, penyata kewangan berakhir 13hb Disember 2014 dipaparkan untuk tantapan semua penghuni. Seperti yang anda sedia maklum kali terakhir penyata kewangan JMB Bayu Villa yang dipaparkan adalah penyata kewangan yang bertarikh 13hb November 2014.




Badan Pengurusan Bersama (JMB) Bayu Villa ingin memaklumkan penyata kewangan bagi tarikh yang berakhir 13hb Oktober 2014 masih tidak dapat diterima oleh JMB Bayu Villa. Oleh kerana penyata kewangan 13hb Oktober 2014 tidak diterima, proses memaparkan segala penyata kewangan mengikut jumlah yang tepat untuk akaun pendapatan dan perbelanjaan terpaksa ditangguhkan buat sementara waktu.

Buat masa ini, pihak Hong Leong Bank Berhad masih lagi tidak membenarkan JMB Bayu Villa menggunakan segala kemudahan perbankan yang sedia ada kerana masih menunggu surat pengesahan daripada COB Klang.


Beberapa hari yang lepas Bendahari JMB Bayu Villa Encik Lee telah pergi berjumpa dengan pegawai di Hong Leong Bank Berhad bertanyakan status surat pengesahan. Mereka memberitahu masih menunggu surat pengesahan dari COB Klang.

Hari ini Bendahari JMB Bayu Villa telah pergi bertanyakan status surat pengesahan daripada COB Klang tetapi mereka mengatakan mereka tidak menerima sebarang surat daripada pihak Hong Leong Bank Berhad.

Sekali lagi Encik terpaksa kembali ke Hong Leong Bank Berhad dan memberitahu pihak COB Klang tidak menerima sebarang surat daripada mereka. Apabila ditanya kepada pengurus Hong Leong Bank Berhad, pihak bank mengatakan mereka telah pun menghantar surat tersebut dan sedang menunggu surat pengesahan daripada COB Klang.



Oleh kerana ianya tidak mempunyai sebarang jalan penyelesaian, Encik Lee meminta pengurus bank agar mengambil inisiatif yang sepatutnya dalam menyelesaikan isu ini.

Baki jumlah wang yang masih ada di dalam akaun bank JMB Bayu Villa sehingga tarikh 13hb Disember 2014 ialah RM86,556.57.

2 comments:

  1. Lift block c bila nak repair.....tak mau baar maintainance klu macm inilah....cakap bnyak kuat..habuk tala punya....

    ReplyDelete