Saturday, January 17, 2015

Tunggakan Wang Penyelenggaraan Penghuni Bayu Villa Sehingga Tarikh 16.01.2015 - RM 813,252.43


Mengikut rekod yang tercatat di dalam sistem akaun CSS Decision (Bayu Villa Apartment), tunggakan wang penyelenggaran daripada penghuni ke atas pengurusan JMB Bayu Villa sehingga tarikh berakhir 16.01.2015 ialah RM 813,252.43.

Jumlah ini sememangnya amat memeranjatkan jika dilihat serta dinilai akan tunggakan tersebut. Dengan jumlah tunggakan ini ianya sememangnya suatu malapetaka yang menimpa dalam merancang serta membangunkan Bayu Villa ke suatu tahap yang lebih baik dan teratur.

Persoalannya sekarang adakah Bayu Villa masih boleh diselamatkan daripada sebarang halangan yang mungkin dihadapi di masa hadapan?

Sememangnya boleh jika semua penghuni bekerjasama menolong di antara satu sama lain. Oleh yang sedemikian proses "PEMOTANGAN BEKALAN AIR" tetap akan dijalankan secara besar besaran mulai bulan Februari 2015 sehingga kesemua tunggakan ini dapat dikutip dan dijelaskan kepada pemuitang serta membangunkan tempat ini.

Kesedaran harus ada pada setiap penghuni yang tinggal di dalam Bayu Villa. Tanggungjawab kita sebagai seorang penghuni di dalam Bayu Villa haruslah kita angkut bersama dengan JMB Bayu Villa dan Persatuan Penduduk Bayu Villa dalam mengharungi jalan yang berliku ini.


Kemungkinan perjalanan ini amatlah jauh dan susah, berlenggang lenggok menaiki bukit bukau, gunung ganang dan mengharungi rintangan yang tidak didugai. Walau bagaimana pun, perjalanan ini haruslah dipikul bersama untuk mencapai matlamat mempunyai suatu tempat tinggal yang lebih aman, teratur, saksama dan suasana yang lebih selesa.

1 comment:

  1. Should find a way to make people pay at least 50% of their dues immediately so that the TNB problem can be solved.

    ReplyDelete