Monday, October 6, 2014

Amaran Yang Pertama Dan Yang Terakhir - Meletakan Kereta Sesuka Hati. Tindakan Mengunci Kereta Akan Dilaksanakan.

Baru baru ini ramai penduduk serta penghuni meletakan kereta mereka di merata tempat di dalam kawasan berdekatan tempat letak kereta. Keadaan ini amat menyukarkan kepada setengah pihak dan keluarga apabila waktu hujan tiba.


Walaupun terdapat notis yang tertera di kawasan perkarangan Bayu Villa tetapi ramai yang tidak mengambil insiatif tentang keselamatan kereta yang berlalu lalang di kawasan tempat letak kereta. 


Memandangkan ramai daripada mereka mengetahui tiada pengawal keselamatan buat masa ini, mereka mengambil kesempatan meletakan kereta mereka sesuka hati. 




Jika tidak di ambil tindakan, kemungkinan kemalangan yang tidak dingini berlaku ke atas harta benda perseorangan. Terdapat 20 buah kenderaan yang terlibat pada waktu malam (9.00 malam - 05.10.2014) sewaktu gambar setiap kereta yang melanggar peraturan di dalam Bayu Villa di ambil.




Sebagai permulaan,  tuan punya kereta ini akan diberikan amaran yang pertama dan yang terakhir serta nombor kereta mereka akan di catat bersama sama dengan bukti gambar yang di ambil.




Badan Pengurusan Bersama (JMB) Bayu Villa memandang berat kes meletakan kereta mengikut kesukaan mereka. Oleh itu amaran yang pertama dan yang terakhir berserta dengan notis memanglah wajar sebelum tindakan mengunci tayar kereta mereka.




Penguncian tayar akan mengakibatkan mereka terpaksa menanggung kos pembayaran membuka tayar kereta mereka sebanyak RM 50.00.




Badan Pengurusan Bersama (JMB) Bayu Villa tidak akan bertolak ansur mengenai perbuatan setengah pihak meletakan kereta di merata tempat di dalam Bayu Villa.




Bagi mereka yang mengetahui nombor kereta yang tertera di dalam blog ini, sila hubungi tuan punya kereta berkenaan notis yang di beri. 



Penguncian tayar kereta kali ini akan dilaksanakan dengan serta merta setelah notis diletakan ke atas kereta mereka.

4 comments:

  1. JMB... dalam minggu ini dah 2 hari terdapat 2 buah kereta di Block C cermin kereta dipecahkan... JMB tahu ke insident ini??? apa tindakan JMB ??? DIMANA RELA TEAM BAYU VILLA???? KENAPA JMB TAK ARRANGE RELA TEAM BAYU VILLA BUAT RONDAAN PADA MALAM??? KENAPA JMB TAK FORM RUKUN TETANGGA??? KESELAMATAN DAN HARTA BENDA PENDUDUK-PENDUDUK DI BV MESTI DIUTAMAKAN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! TAK KAN ITU PUN JMB TAK FAHAM!!!!!!!!!!!!!!!!!! ITU PRESIDENT MANA PERGI?????????? SIANG HARI TAHU KELUAR PERGI KERJA DAN MALAM BARU BALIK..... SEMUA TAK TAHU... SEMUA TAK NAK AMBIL TAHU..... TAPI SIBUK2 NAK BERTANDING POS PRESIDENT!!!!!!!!!!!!!!!!!! PLEASE DO SOMETHING !!!!!!!!!!!!!!!! DON'T JUST CAKAP AJE PANDAI !!!!!!!!!!!!!!!! WE WANT ACTION!!!!!!!!!!!!!!!!!

    ReplyDelete
  2. .
    ade sesiapa tahu mlm minggu ade 4 org minum arak dan bising bising kat pondok kolam renang depan blk C sampai pagi? bila di tegur , dorg plak bersuara kuat dan ugut duit ..lepas tu terus bawa motosikal mereka keluar motosikal mereka park dekat koma rennag parking blk c.

    Ape jadi dah pada BV ? lg lg dua kereta pecah cermin..sipa nak tanggung kerugian? mana security ?

    ReplyDelete
  3. Mana security president.banyak kes curi sudah ada.APA u org buat.

    ReplyDelete
  4. so funny..why david lee car never appear on this post...don't be double standard la pro team...that car stay there long enough than the other cars here..or u guys don't have a pair of balls down there..if the president I know la she don't have any pairs of it..

    ReplyDelete