Friday, October 31, 2014

Dua Batang Saluran Paip Air Yang Harus Diperbaiki. Boleh Mendatangkan Bahaya.

 
Pada hari Isnin yang lepas, terdapat sebatang saluran paip yang tercabut dari dinding bangunan di Blok A. Keadaan ini amat merbahaya kepada sesiapa yang lalu lalang.
 
 
Pada waktu yang sama Bendahari telah menalifon seorang kontraktor yang membuat paip tetapi harga yang ditawarkan mencecah RM 2,800.00 untuk membaiki pulih 2 batang saluran paip air di Blok A dan Blok B.


 
Oleh kerana harga itu terlalu tinggi dan Bendahari pula tidak mempunyai masa untuk menguruskannya kerana terpaksa keluar negeri, kerja pembaikian diserahkan kepada Pengerusi bersama sama dengan AJKnya untuk menguruskannya.


Jika dilihat dari jauh saluran paip air ini tidak jatuh atau patah kerana terdapat seutas wayar Astro yang masih memegang saluran paip air tersebut.


Masalah sebatang lagi saluran paip air yang telah patah di Blok B. Memandangkan terdapat dua batang saluran paip yang harus diperbaiki, kerja kerja pembaikian sedang diuruskan oleh Pengerusi.



Saluran paip air di Blok B ini tidak mendatangkan sebarang masalah dari segi keselamatan tetapi ianya harus diperbaiki bagi menjamin ianya tidak mendatangkan sebarang masalah di masa hadapan.


No comments:

Post a Comment