Tuesday, October 21, 2014

Kekecohan Berlaku Mengenai Penguncian Tayar Kereta.

Semalam terdapat satu kes kekecohan di mana salah seorang tuan punya rumah datang dan berjumpa dengan  Pegawai Keselamatan dan Bendahari mengenai kenapa kereta beliau dikunci tayarnya. 



Pada waktu itu Pegawai Keselamatan Encik Mohd Rashid, Bendahari Encik Lee serta AJK Encik Arivanathnan (sampai kemudian) berada pada waktu tempat kejadian tersebut. Tuan punya kereta tersebut mengatakan bahawa beliau meletakan kereta tersebut dikawasan larangan disebabkan oleh tempat letak keretanya telah diletak oleh orang lain. Beliau memohon supaya tayar keretanya yang dikunci dibuka balik.


Pada waktu itu JMB tidak bersetuju untuk membuka kunci yang menguncikan tayar kereta tersebut kerana melalui gambar dan rekod yang disimpan oleh JMB, ternyata kereta tersebut meletakan keretanya sesuka hati tanpa menghiraukan keselamatan lalu lalang di Bayu Villa dan sememangnya tuan punya kereta mencabar akan kedudukan pegawai keselamatan walaupun telah diberi dua kali notis serta amaran.



Beliau mempertikaikan kewibawaan pegawai keselamatan dan mencabar Encik Mohd Rashid memang tidak berhak mengunci tayar kereta beliau. Bendahari Encik Lee yang ada pada ketika itu menerangkan bahawa di sini ada peraturan yang harus diikuti dan sebelum kami mengambil sebarang tindakan mengunci kenderaan, kami sememangnya melakukannya mengikut peraturan yang ditetapkan. 

Pertama kami akan meletakan notis yang pertama ke atas kereta, jika perlu notis yang ke dua juga akan diberikan tetapi jika masih degil dan meletakan kereta tersebut, JMB tidak akan teragak agak mengunci tayar kereta beliau.  

Beliau tidak bersetuju tetapi menggunakan suaranya yang lantang bersama isterinya meninggikan suara mereka ke atas Encik Mohd Rashid dan Encik Lee bahawa bukan beliau tidak boleh mampu membayar denda RM50.00, kalau RM500.00 atau RM5,000 pun beliau masih boleh bayar tetapi beliau mengatakan keretanya diletak di situ kerana tempat letak keretanya diletak oleh orang lain.



Selepas itu Encik Lee mengeluarkan segala bukti bukti menunjukan gambar gambar keretanya yang telah diletak mengikut kesukaannya. Oleh kerana pertikaian ini tiada kesudahan, AJK Encik Arivanathan bersetuju untuk membuka kunci yang mengunci tayar tersebut. 

Daripada kajian serta keterangan yang didapati, terbukti bahawa tuan punya kereta ini mencabar akan kedudukan dan kewibawaan pegawai keselamatan dan JMB Bayu Villa. Gambar telah membuktikan bahawa kesalahan itu sengaja diulangi berkali kali.

..........................................................................................................

Pagi tadi (21.10.2014) Encik Mohd Rashid tercedera akibat terdapat salah seorang penghuni mencabar dan ingin berlawan dengan pegawai keselamatan Encik Mohd Rashid. Oleh kerana kecederaannya, beliau terpaksa berehat pada hari ini.



Tuan punya kereta ini yang menyebabkan Encik Mohd Rashid tercedera. Walaupun telah diberi amaran serta notis, tuan punya kereta ini tidak menghiraukan amaran daripada Encik Mohd Rashid. Atas kecederaaannya JMB Bayu Villa akan menanggung bayaran perubatannya.

5 comments:

  1. My suggest make a police report. We are not staying at Afghanistan. Can kill anybody as u like.

    ReplyDelete
  2. Agree! File police report pls

    ReplyDelete
  3. That right. Report polis case gangster. Not excuse. Already given reminder didn't simply park your car at bv.

    ReplyDelete
  4. Kuatkuasakan semula sticker kereta atau motor. Senang pengawal bertugas mengenalpasti kenderaan penduduk dan kenderaan pelawat. Kadang-kadang pelawat berlagak seperti penduduk. Kasi tolak mereka keluar.......

    ReplyDelete
  5. Need to remind these type of people that Bayu Villa is not for uneducated people like them. Pity to the security team who sacrifice their time to guard our place and yet receiving challenges from these mentally ill type of residents. We have rule to abide in order to lead a happy life! Please leave this place if you are not able to cooperate. We are totally not condoning gangsterism here!!

    ReplyDelete